Sedmička hrůzy, čili nejnadužívanejší marketingové fráze

Ať chcete nebo ne, psaní textů se v podnikání nevyhnete. A protože psát přeci umí každý, málokdo si v začátcích podnikání najme copíka. Chápu. Přečíst si ale něco o tom, jak psát popisky produktů, nebo texty na web, by měl být základ. I když jedna z těch pouček je psát, jak vám zobák narost. A další, kterou přidávám já, jsou slova a spojení, kterým se vyhnout.

 

I když svůj byznys naprosto milujete. Vždycky když čtu: “s láskou vyrábíme…“, říkám si, aha, takže jiní podnikatelé své produkty asi nenávidí, nebo co to má znamenat? Tančíte u výroby při měsíčku a zpíváte produktům, že je milujete?

 

„Právě jsme pro vás…“ Přátelé, vždyť v první řadě to děláte pro sebe. Ano, jistě máte rádi své zákazníky, nebo followery, ale opravdu to neděláte „pro nás“. Tak to pojďme nepředstírat.

 

Nové produkty jsou podnikatelské must have. Potřebují je všechny značky i freelanceři. A jsou nové. Co to vlastně znamená, když je produkt „zcela nový“, jsou ostatní jen trochu nové? Nejde to napsat líp?

 

Ano, jste profesionál, víme, známe. Asi na to máte papír, školení, školu, nebo léta praxe. A taky umíte pozdravit. Nebo z druhého konce. Nic z předešlého z vás profesionála neudělá, tím méně, když je to vyřčeno. Pokud jste profesionál, nepotřebujete to uvádět.

 

Ano, jistě máte kvalitní produkty. Ale to je pořád dokola… co znamená „kvalitní“? Znáte své dodavatele, kontrolujete proces výroby, hlídáte kvalitu vstupních surovin… Tak to napište. Čím váš produkt vyniká, proč je tak super? Dejte vědět, pro vás kvalita znamená, neodbývejte to slovem „kvalitní“.

 

Vašeho partnera máte pravděpodobně doma. „Váš partner“ pro logistiku, dopravu, nákupy, bla bla bla… Já vím, že to myslíte dobře, že jednáte jako člověk a třeba i umíte komunikovat. Zákazník ale není váš partner. Je to zákazník. I když ho jistě milujete celým „srdcem“.

 

Howgh, domluvila jsem. A teď jdu s láskou vytvořit zcela nový kvalitní produkt, jako správný profesionál. Dělám to samozřejmě pro vás a srdcem.

A ať z toho taky něco máte, zde je pár tipů, kde získat základy copywrightingu:

Míša Weikertová a jejích 365 copy triků

Know-how

Čtení na webu Mladý podnikatel:

https://mladypodnikatel.cz/stitek/kurz-copywritingu