Facebook, Stránka versus Skupina

16:40


Mít malý byznys a neprezentovat ho na Facebooku? To by byla věčná škoda. Založit si na této platformě firemní Stránku je stále zdarma a s trochou umu vám může taková prezentace jen prospět.


Kromě Stránky však můžete na téhle síti vytvářet také Skupiny. Jaké jsou mezi těmito formami prezentace rozdíly, to si pojďte přečíst v tomhle článku.

Dobrá zpráva na začátek, můžete mít oboje! Pojďme se spolu mrknout, jaká jsou pro a proti těchto dvou forem prezentace.

Skupiny vznikly primárně proto, aby propojovaly lidi se stejným zájmem. Vlastně kopírují původní cíl Facebooku, interakci s přáteli. A i proto je Facebook miluje. Velkou výhodu FB Skupin jste určitě zaznamenali, pokud v nějaké jste. Skupiny zobrazují všechny příspěvky na zdi svých členů (když už vám to leze krkem, jde to v nastavení upravit). Všechny příspěvky ve Skupině mají tedy skvělý dosah. Do Skupiny může přidávat příspěvky každý její člen a stránka samotná nejde příliš personifikovat. Skupiny jsou opravdu zajímavý marketingový nástroj, zejména, pokud máte B2C byznys. Jsou dvě varianty, jak Skupiny využít. Můžete přispívat do relevantních odborových skupin, kvalitními příspěvky získají rychle zájem přesně toho publika, který vás zajímá. Skupiny můžete také vytvářet a to i jako součást vaší Stránky.

Příklad: mám květinářství a miluji vazby květin, mám na FB Stránku, kam sdílím naše novinky, atd. a v rámci své Stránky vytvořím Skupinu „vazby květin – návody“, kde sdílím návody a rady, jak na to. Tím tvořím komunitu kolem svého byznysu a dělám si dobré jméno.


Výhodou firemní FB Stránky je třeba to, že ji dobře vyhledávají vyhledavače. Také máte velmi přehledné statistiky, můžete na stránce dělat reklamy (příspěvky) v různých kreativních formátech (doporučuji všechny vyzkoušet). Přímo na Stránce si můžete domlouvat schůzky, vaši sledující vám mohou psát recenze a hodnocení. Alespoň základní prezentaci vašeho byznysu byste na Stránce určitě měli mít. A stránka jde personifikovat. Teď trochu negativ – příspěvky vaší Stránky se nezobrazují všem vašim fanouškům, důvod je prostý, Facebook není žádná neziskovka, když se chcete zobrazovat, zaplaťte. Nebo můžete tvořit skvělý obsah, s kterým budou ostatní v interakci. Mít Stránku s dobrým dosahem vyžaduje kontinuální práci a plán. A nezapomeňte fakt, že jste na Facebooku zmínit všude, kde můžete, na webu, v emailech, na svém osobním profilu…

You Might Also Like

0 komentářů

Díky, že čtete...