Etiketa vašeho firemního Facebooku

11:26

Častěji než bych chtěla se na sociálních sítích setkávám s chováním, které tam nemá co dělat. Díky, babi, že uveřejňuješ moje vtipné fotky z dětství, bez toho, že by ses mě zeptala. Taky je super nenápadně sdílet do skupiny zahrádkářů to, že máte na eshopu novej čistič sedaček, protože sedačku má doma přeci každej, takže to bude všechny zajímat! Ale vy chcete spravovat svoji firemní FB stránku bez těhle přešlapů, že? Tak se pojďte mrknout na to, co se smí a čemu se vyhnout.



Než vypustíte do světa další z vašich FB příspěvků, zkuste ho zhodnotit tímto úhlem pohledu:
  • přináším sledujícím nějakou hodnotu?
  • sdílím radost?
  • nabízím řešení nějakého problému?
  • šetřím sledujícím čas a peníze?
Zkuste sdílet co nejméně "vaty", nabídněte přidanou hodnotu.

Postujte pravidelně. Jeden den zavalíte svoji stránku příspěvky a pak o vás měsíc není slyšet? Tím sledující akorát otrávíte, případně na vás zapomenou. Kdo na to ale nezapomene je FB algoritmus, který vaše příští příspěvky zastrčí tak hluboko, že by je nevypátral ani čuchací pes.

Co ano? Odkazy a prokliky na váš web! Čapněte tuhle příležitost za pačesy a usnadněte sledujícím (zákazníkům!) hledání vašeho webu, nenechte je hledat odkaz na web někde v popisu stránky.

Co ne? Nelajkujte vlastní statusy, neoznačujte na fotkách lidi, kteří na nich nejsou, a když jsou, jste si jisti, že chtějí viset veřejně na internetu? Dejte si pozor na sdílení duchaplných citátů, "jdi s tím, kdo tě má rád". Jak fór dobrý, ale jako kvalitní obsah ne. 

Nespamujte. Láká vás sdílet nabídky vašeho eshopu s nářadím do všech skupin měst, zahrádkářů, sběratelů... Nebuďte takovej protiva! Věřte tomu, že když budete pracovat se sítěma správně, budovat si kolem sebe komunitu a sdílet relevantní obsah, úspěch se dostaví.

Odpovídejte na všechny komentáře. Slušně. Nenechte se vytočit, a když vám bude cukat ruka a budete chtít někomu napsat, co si o něm doopravdy myslíte, jděte se proběhnout kolem bloku.

Je pár praktik, které Facebook nesnáší a postihuje. Sprostá slova, nahotiny, urážení jiných uživatelů... tím si říkáte o rychlé zablokování a v konečném důsledku i smazání stránky. Zakázané je ale také mít v podmínkách soutěží povinnost sdílet je veřejně na své zdi nebo označovat do komentářů přátele.

Přemýšlíte teď, co na vaší Facebookové stránce sdílet? Nechte se inspirovat starším článkem zde: 15 praktických tipů na obsah firemních sociálních sítí.



You Might Also Like

0 komentářů

Díky, že čtete...