#30dennínenakupovacívýzva - SLEVY

11:33

Pojem SLEVA je s dnešní formou nákupů spojený tak pevně, že nemůžu v tipech, jak zvládnout 30 denní nenakupovací výzvu, začít ničím jiným.


SLEVA není vaše výhoda a nabídka, kterou byste měli využít. Je to umělý produkt, který vás má přinutit bez rozmyslu a TEĎ HNED! koupit něco, co nepotřebujete. 

Obchody hrají na to, že dnes málokdo nakupuje s rozmyslem. Lidé nejednají tak, že si vyberou jeden produkt, dlouhodobě ho sledují a počkají třeba pár měsíců, než jim ho obchod dá do slevy. 

"Před pár lety jsem se šla mrknout do jednoho obchodu v nově otevřeném nákupním centru u letiště a nakonec si koupila šaty. Ale předtím jsem si obchod prošla a protože jsem si toho zkoušela víc, zapamatovala jsem si i ceny. O pár měsíců později začala masáž s letním výprodejem a mě to nalákalo se jít do toho obchodu podívat znovu. Ve výlohách přibyly cedule s nápisy "slevy 70%", přes které nebylo téměř vidět dovnitř, tak jsem se těšila, co si koupím. A co myslíte, vše, ale úplně vše v tom obchodě stálo úplně stejně, jak předtím. Jen ty cedule a původní cenovky se změnily. A tohle je bohužel klasický příklad toho, jak fungují obchody i eshopy s oblečením. Ne všechny, samozřejmě."


Nebo se pojďme mrknout na kampaně, které v posledním měsíci udělal známý český eshop. Na Dny Marianne sleva 25% na vše, následující týden 60% na 600 věcí, další týden 30% na vše pro dámy, následně 50% na všechny šaty a sukně, pak 20% na vše, ale jen XY hodin... A tak neustále dokola. Sleva na slevu, jen proto, abyste každý týden otevřela jejich newsletter a něco si koupila. Alespoň jednu věc, protože proč ne, když je to teď! ve slevě a co když už nebude. Trik "zbývá pár posledních kousků", nebo "poslední kousek v tomto čísle" má také jen jeden účel. Vzbudit ve vás pocit, že teď, nebo nikdy, vždyť to nestojí moc je to poslední kousek a už nebude!

Sleva není výhodná nabídka. Je to trik, jak dostat vaše peníze za věc, kterou nepotřebujete. 

Tuhle radu ode mě neslyšíte poprvé, ale platí pořád. Chcete-li omezit nakupování, odhlaste všechny newslettery! Získáte spoustu času, který vám krade jejich pročítání a přemýšlení nad tím, jestli si přeci jen něco nekoupíte. 

Hezký den a směle do toho,

Bára

You Might Also Like

0 komentářů

Díky, že čtete...