Nová ŠKODA SUPERB Combi 2.0 TDI Laurin & Klement

10:10

Vlajková loď značky ŠKODA, luxus na čtyřech kolech, auto, které strčilo Passat do kapsy… Taková přízviska si za dobu, kdy jezdí po našich silnicích vydobyla ŠKODA SUPERB.




V roce 2001 byla představena první generace tohoto modelu a už tehdy se setkala s velkým úspěchem. Možná si i vy vzpomenete na kampaň s Adrianou Sklenaříkovou, kterak se její nejdelší nohy na světě do superba pohodlně vejdou. Tohle auto si zákazníky získalo nejen dokonalým prostorem, ale i svou spolehlivostí, skvělou výbavou a výbornými jízdními vlastnostmi. Výrazných změn se tento model dočkal v roce 2006 a 2015, kdy prošel faceliftem a výraznou modernizací. Od července 2019 můžete na našich silnicích potkávat i nejnovější verzi Škody Superb a právě na tu se teď pojďte podívat.


Značka ŠKODA si zakládá na tom, aby její vozy měly velkorysý zavazadlový prostor. Nejinak je tomu zde, s objemem 660l ve verzi Combi přestěhujete půl chalupy. Kufr superba jde otevřít také pomocí virtuálního pedálu, kdy jen kopnete pod zavazadlový prostor, a kufr se sám otevře.


Jednou z novinek, které upoutají na první pohled, jsou také zadní topled světlomety s dynamickými ukazateli směru. Laicky řečeno, už žádné žárovky, dokonalá svítivost a animovaný světelný tok při použití směrového světla. Tohle vypadá skvěle. Vylepšení se dočkaly také přední světlomety, kamera ve zpětném zrcátku analyzuje světelné zdroje před vozidlem a na základě toho upravuje světelný tok. Nemusíte se tak starat o vypínání dálkových světel, vůz sám vyhodnotí, že proti vám jede jiné vozidlo a tok světla mu přizpůsobí, to samé se stane při vjezdu / výjezdu z obce.


Novinka, která potěší v interiéru je třeba virtuální kokpit. Do prostoru před volantem si můžete promítat aktuální data z navigace, aktuální data o vozidle nebo informace z připojeného telefonu a samozřejmě rádia.


Vylepšení dostala i moje nejoblíbenější vychytávka, kterou vozy ŠKODA nabízí, Bezklíčkové odemykání / zamykání / startování. Tzv. systém Kessy znamená, že máte klíč od vozu třeba v kabelce, nebo v kapse, nemusíte ho vyndávat a auto jednoduše odemknete i zamknete přiložením ruky ke klice. Nyní to funguje také u zadních dveří. Tenhle systém je naprosto dokonalý, prostě stačí, že máte klíče někde u sebe.


Jako všechny čtyřkolové novinky je i ŠKODA SUPERB vybavena spoustou chytrých asistentů, kteří dělají jízdu pohodlnější a bezpečnější. Skvělý je asistent hlídání změny jízdního pruhu, který upozorní na zezadu se blížící vozidlo, nebo asistent udržování jízdního pruhu, který zabrání neúmyslnému vybočení z pruhu. Spolu s front assistem který vám nedovolí narazit do auta před vámi, varuje před hrozící srážkou a pokud nereagujete, auto sám zabrzdí, by tohle auto mohlo jezdit i bez řidiče.



Množství malých vychytávek, kterým u Škoda říkají "simply clever" je dalším příjemným bonusem. V autě najdete deštník, baterku, spoustu praktických háčků a přihrádek na všechny nezbytnosti, za před sedadlem spolujezdce má i chlazení. Jsou to detaily, ale při každodenním používání vozu uvidíte, jak dokáží potěšit.


Žijeme v době online a ŠKODA SUPERB je na to připravena. Má funkce na bezdrátové zrcadlení vašeho telefonu, v infotainmentu najdete online informace o počasí, cílech na výlety, benzínkách a restauracích v okolí… Když si stáhnete do telefonu aplikaci ŠKODA, máte po ruce neustále informace o vašem voze, jízdní data, statistiky, můžete vůz odkudkoli odemknout / zamknout, najít ho uprostřed obřího parkoviště.


Vůz, který vám ukazuji dnes je model ŠKODA SUPERB Combi, výbavový stupeň Laurin & Klement, 2.0 TDI 140kW 4x4. Podle mě je právě tento vůz to nejlepší, co značka ŠKODA nabízí. Tuhle výbavu si prostě zamilujete. V L&K jsou totiž ty nejpohodlnější sedačky samozřejmě s vyhříváním i ventilací, zde ještě s doobjednanou masážní funkcí v sedadle řidiče, líbí se mi i krásné chromové detaily v interiéru, vyhřívaný multifunkční volant, nebo zónová klimatizace, abyste se už nikdy nemuseli dohadovat o nastavení teploty ve voze.

A jak jede? Se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech 4 kol je to drak, který vás podrží v každé situaci. Pohon všech 4 kol zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka Haldex páté generace. Celý systém reaguje primárně podle točivého momentu tak, aby vůbec nedošlo k prokluzu předních kol. Přitom ale bere ohled na otáčky jednotlivých kol a hodnotu příčného zrychlení, takže systém umí stabilizovat automobil v zatáčkách. Co také potěší je dynamické zrychlení tohoto motoru. Zároveň si vůz drží nízkou spotřebu, měli jsme stejný motor v autě, které jsme nedávno prodali, moje kombinovaná spotřeba byla cca 6,7l/100km, manželova téměř o litr nižší. Spotřebu prostě dělá řidič, ale s tímhle dieselem nikdy nebude příliš vysoká. Pokud jsou vaše cesty delší, je tento motor ideál. 


Tohle je láska na první svezení. Má jedinou vadu. Není můj. Parkuje v AUTO KRALUPY, kam si ho můžete přijít prohlédnout, vyzkoušet.





You Might Also Like

0 komentářů

Díky, že čtete...