Deset dobrých rad, jak vybrat nové auto

13:56


Není to pět housek v krámě. Nákup resp. výběr vašeho nového (nebo zánovního) vozu není věc, kterou byste měli uspěchat. Nadchla vás nějaká reklama v televizi, nebo sousedka přijela novým SUV a vy ho teď prostě chcete… to nejsou právě ty nejlepší rozhodovací procesy, i když automobilky by za to byly jistě rády .-)). Protože se s některými otázkami a obavami zákazníků potýkám každý den, dala jsem dohromady pár tipů, které vám výběr vašeho nového vozu usnadní.


Než vtrhnete do autosalonu s vítězoslavným výkřikem: „tohle auto chci!“, zamyslete se nad tím, jaký řidič jste. Jezdíte podle předpisů, většinou jen po městě, krátké trasy domov – škola – práce a jednou za rok k moři? Nebo auto potřebujete i k práci a najedete denně stovky kilometrů? Možná vás víc zajímá, jak vaše vysněné auto vypadá, ale věřte mi, že co skrývá pod kapotou je o chlup důležitější. Dnes je u většiny automobilek trend motorů s nižším obsahem (třeba u ŠKODA AUTO máme 1.0 TSI) a když náhodou narazíte na diskuze k těmhle motorům, najdete převážně komentáře od lidí, kteří si ho nikdy nevyzkoušeli a jen proto, že vidí 1.0! šílí, že to je málo, nepojede to, atd. Ale fakt si myslíte, že by nějaká automobilka vložila ty astronomické náklady do takového motoru a pak zjistila, že je k ničemu? Pokud je většina vašich cest po městě, vůbec bych se těchto „slabších“ motorů nebála, mají totiž opravdu dobrý výkon, nízkou spotřebu a minimální emise a ve městě ten rozdíl proti motoru s vyšším obsahem téměř nepoznáte. Vždy se jděte se vybranou motorizací svézt a nenechte si nic nakukat od internetových chytráků.

Kolik vás bude v autě jezdit? Děti, babičky, pes, nebo jen vy? Pokud vybíráte auto pro víc lidí, sedněte si i dozadu. Má vás pubertální synek skoro dva metry? Vejde se vůbec na zadní sedadlo? Bude se babičce z auta dobře vystupovat? A kolik toho vozíme? Víte, že vozy ŠKODA mají proti svým konkurentům vždy větší kufr?


Jakou opravdu potřebuji výbavu? Technologie v automobilovém průmyslu letí kupředu mílovými kroky. A na to lepší se zvyká opravdu lehce. Dovolím si tedy být trochu osobní a říct vám, bez které výbavy bych se už v autě neobešla. Klimatizace a elektrická okénka jsou už samozřejmost (vzadu by se měla dát zamknout z místa řidiče, aby s nimi děti nemohly manipulovat, když nechcete). Rádio s handsfree a navigací vám usnadní leccos, třeba pohodlné vyřízení pracovních telefonátů, nebo dlouhé hovory s maminkou, na které nemáte jindy čas. Multifunkční volant (ideálně vyhřívaný) je taky skvělá věc, můžete z něj ovládat třeba zmíněné rádio a telefon, nebo si vybírat informace, které vám vůz zobrazuje na panelu před vámi (třeba okamžitou spotřebu, nebo aktuální rychlost). Vyhřívané sedačky, zejména pokud nemáte garáž, je to nezbytnost. Bezklíčkové odemykání / zamykání / startování, u ŠKODA se tenhle systém jmenuje Kessy a umožní vám mít klíče třeba v kabelce a jinak se o ně nestarat. Auto odemknete i zamknete jen rukou, systém prostě ví, že máte klíč někde u sebe a to stačí. Za mě nejlepší systém, který kdy kdo vymyslel, protože pořádek v dámské kabelce si určitě dovedete představit. Doplňkových výbav si dnes můžete vybrat nepřeberné množství. Poslední, kterou bych všem doporučila je zadní parkovací kamera, s tou už zaparkujete prostě všude.

Bezpečnost. Automobilky jí jdou samozřejmě naproti. Mrkněte se, kolik hvězdiček v nezávislém testu NCAP získal vůz, o jehož koupi uvažujete (všechny vozy ŠKODA mají mimochodem plných 5*). Zjistěte si, kolik má vůz airbagů a jaké má další systémy aktivní a pasivní bezpečnosti. To můžou být různá čidla pro hlídání mrtvého úhlu (k nezaplacení), nebo systém, který za vás dobrzdí, když se zakecáte v koloně.


Stanovte si rozpočet. Dnes máte několik možností, jak financovat koupi vozu. První možnost je samozřejmě hotovost. Nějakou máte a o žádném navýšení neuvažujete. My máme takových zákazníků pořád dost a nelze proti tomu nic namítat, koupíte si auto a nepřeplatíte ho ani o korunu. Čím dál víc zákazníků ale využívá možnost vzít si úvěr a zde máte různé možnosti. Té části financí, kterou budete platit předem se říká akontace, bývá nejčastěji 30% ceny vozu (10% – 70%), následně si zvolíte, jakou potřebujete výši splátek a zjistíte, jak dlouho budete vůz (úvěr) splácet. Slušný prodejce vám vždy spočítá, o kolik cenu vozu přeplatíte, tedy kolik vás bude úvěr stát. My nabízíme financování od VWFS, je přehledné, většinou vychází velmi dobře proti jiným možnostem půjček a zejména, je bezpečné. Když se něco stane a vy nemůžete vůz splácet (proti tomu se ale můžete připojistit), přijdete vždy maximálně o financovaný vůz. Při běžné půjčce jinde vás platební neschopnost může přijít daleko dráž. Další možností financování vozu je operativní leasing. Zásadní rozdíl mezi autem na úvěr a operativním leasingem je ten, že při operativním leasing vůz nevlastníte! Jde o pronájem, kdy znáte přesně dobu splácení vozu a po jejím skončení vůz prostě vrátíte (a ideálně si pronajmete nový). I tahle varianta je čím dál oblíbenější, nemusíte se totiž o nic starat, znáte přesně měsíční náklady a o všechno jiné se stará majitel vozidla, nejčastěji tedy leasingová společnost.

Když už jsme u toho počítání, zjistěte si, jaká může být zůstatková hodnota vašeho vozidla. Jsou značky, jejichž cena klesá méně a značky, jejichž auto po vás už prostě nikdo nekoupí. Tohle je jeden z výrazných argumentů třeba pro značku ŠKODA.

A počítáme dál. Ať už je vaše auto sebekvalitnější, servisu se nevyhnete. Přezouvání (ideálně s precizním seřízením kol), výměny oleje, u nového auta povinný servis, aby vám platila záruka v plném rozsahu… Zjistěte si, kolik vás tyto služby, kterým se nikdy nevyhnete, budou stát.


Není všechno zlato, co se třpytí a není všechno pojistka „all risk“, co se tak jmenuje. Pokud kupujete auto na úvěr, nebo operativní leasing, máte cenu pojištění rozpočítanou do měsíčních splátek a třeba u pojištění, které nabízí ŠKODA, jako svůj značkový produkt v něm máte opravdu všechno, havarijní pojištění, povinné ručení s limitem 100 mil., také na živly, střet se zvěří, nebo GAP, který kryje riziko poklesu hodnoty vozidla v čase. Když vám někdo nabízí podezřele výhodnou „all risk“ pojistku, velmi pravděpodobně v ní některá důležitá součást není zahrnuta.

A rada na závěr? Nevěřte internetovým diskuzím a nechte si čas na rozmyšlenou. Internet je plný odborníků na všechno, ale málokdo má názor opřený o relevantní zkušenost. Vždy se jděte vybraným vozem svézt, nechte si připravit různé varianty financování, vezměte si je domů a v klidu si nákup promyslete. A nebojte se, že prodejce vaše dotazy, nebo to že potřebujete přijít víckrát, svézt víc než jednou, budou obtěžovat. Správný prodejce vaše dotazy neodbude, bude vám chtít poradit tak, abyste vy s vozem byli spokojeni, protože jen spokojený zákazník se za pár let vrátí pro další vůz. A to je přes ně náš cíl.

Asi je zbytečné teď na konci psát, pro jakou značku pracuji a ráda. Ve vozech ŠKODA jsem vyrostla, mám v nich najeto téměř 500.000 km (hrozný co? .-)) a teď v nich vozím i děti. Vždycky říkám, že je to produkt, kterému sama věřím a nebojím se ho doporučovat dál. A úplně na závěr? Přijďte se k nám do AUTO KRALUPY mrknout a svézt se. 

You Might Also Like

0 komentářů

Díky, že čtete...